Ungarn

Galleri: Ungarn

Tilbage til galleri oversigten: Klik her.

Jagtet på flugt af blodtørstige dræber myg, flyver vi dagen efter mod nord, til Bükk bjergene og byen Eger
Vi krydser grænsen til Ungarn, og er dermed kommet til EU. Jonas læser i guidebogen, og det ser bare så spændende ud.
Christina er også enormt begejstret.
Vi gør stop i Hortobagy og er så heldige, at ramme den årlige jagtfest. Og det er både med musik, øl i plastkrus, karruseller, skydetelt og et utal af boder, som sælger alt det som man ikke har brug for, men køber alligevel.
Ingen fest uden gullasch.
Vi falder ind i stemningen, blandt tykke mænd med bare maver og småborgerligheden som herskede.
Et par har drukket for meget sødt ungarsk øl og kaster sig ud i motorisk balance kunst, som skulle opfattes som dans.
Næste morgen vinder håndbold pigerne guld til OL. F… det var spændende, men lige hvad vi behøvede efter en bedøvende jagtfest. VI ER SÅ STOLTE
Nine hole bridge, eller ni huls broen, er den længste af sin slags i Ungarn. Vi passerer i retningen af Eger
Jonas giver den gas. Efter vi er kommet til EU holder vi os udelukkende på de små veje
3-wheeling the world..den dag vælter triptælleren over 19.000 km.
I Tiszaföred kører vi af mudrede veje, glider ud, men når frem. Lejer en speedbåd og giver den gas, med armen i karmen.
Mens Jonas og Mike diskuterer om man kan stå på vandski efter vores 8 hestes motor, spejder Christina efter den ungarske krokodille.
Vi prøvede, men fejlede. Hvad betyder skiltet? -ingen børnelokkere efter dette skilt..?!
I Egerzalok 8 km uden for Eger, ligger et lille mineral-bad i en lysning i den tætte skov. Kaskader af meget varmt vand flyder ned af det som ligner et dampende isbjerg, men faktisk er aflejringer af salt og andre mineraler
Okay, hvem sagde at man ikke kan finde strandløver i Ungarn
Ungarn, og især Eger, er kendt for deres vin. Overalt er majs og solsikke markerne forvandlet til grønne vinmarker. Vi gør os klar til et besøg til Valley of the Beautiful Women
Nr.1
Nr.7
Nr.9, 10 og 11 :-)
"Vi gjår aldrigt hjeiem”
Dagen efter den omfattende vinsmagning er vi tidligt oppe, og triller af sted allerede kl. 14. Morgenmaden bliver indtaget på bagsædet.
Okay måske ikke ligefrem en autocamper, men med lidt omrokering bliver der tryllet et lille køkken frem og sandwich produktionen går i gang.
Jonas stopper, han har spottet et hul i den tætte fugtige skov, et hul til dalen
Fint
På vej mod Visegrad kører vi pludseligt gennem et sort hul, uden at mærke det og helt lydløst er vi blevet transporteret tilbage til Nepal. Sådan føltes det i hvert fald, da vi kom til Tar og den buddhistiske Stupa, som blev opført af selveste Dalai Lama i 1992
Lige pludselig bliver turens længde utroligt nærværende. Det er ikke til at forstå, at det er på denne rejse at vi også har oplevet landet under Himalayas tinder. Man føler man burde takke nogen..
Den 4. september siger tuk’en farvel til Christina og Jonas, tak for 14 super fede dage, top-$, sweet, hot and spicy.